Friday 27 January 2012

Persahabatan...


Assalammualaikum,,,,,

Hoho..setelah sekian lama n berbulan2 dah xupdate blog ini,akhirnya tergerak gak hati ini nak buat post baru...hehe bukan malas tp x berkesempatan nak menaip busy dgn kehidupan di universiti katakan ...waa busy ke dekat u tuuu??hehee busy la jugak..mengalahkan PM gtu...heeee agak2 la kn nk kletong pon..heee

Hari ini hati aku terdetik nak bercerita tentang persahabatan...apa itu persahabatan??msing2 punya pndangan sendiri kan...btw persahabatan itu indah dan punya pergertian yg dalam bg sape yg menghargainya....bg aku la persahabatan itu suatu ikatan yg lahir dari hati..keinginan yg ikhlas berkongsi tangis dan tawa, kasih sayang serta keakraban....xde istilah berkira dlm persahabtan dan bertolak ansur itu  tunjang utama dlm mengekalkn hubungan persahabatan,,,ego dan pentingkn diri sendiri merupakan salah satu sebab yg boleh merobohkan sesebuah ikatan persahabatan...antara persahabatan dgn keegoan mana yg penting bg korg??hmm itu terpulang kat diri masing2 la yer..

Sesetengah org menganggap persahabatan itu nothing bg diorg...kwan itu xde pe2 biasa je..boleh hidup la tanpa kawan....apakah benar itu??pernah dengar x satu pepatah ''Janganlah kita memandang rendah erti persahabatan, kerana dlm hidup ini kita tidak mampu melangkah seorg diri tanpa seorg sahabat...''
pabila kte berjauhan dgn keluarga.sahabt la paling dekat dengan kita...so xde istilah sahabt itu tdk penting...bila bergaduh dgn pakwe or makwe sekali pun,sape yg akn kita cari,kawan jugak kn?? aku mengaku aku pun bukan seorg sahabat yg baik pun..tp at least,aku hargai org yg hargai aku..org baik dengan aku maka baiklah aku dgn dia,,,,org xberkira dgn aku maka aku xberkira la aku dgn dia...nasiblah yer sape jd kwn aku,,heeee

Tp dlm persahabatan ada jugak pasang surutnya,,,mcm org ckp,langit xselalu nya cerah...hari xselalunya indah...dugaan dlm bersahabat itu tipulah lau xde...mesti ada kan..cuma cara kita utk atasinya yg berbeza-beza..tp bila dah terlalu rapat ada lak masalahnya yg timbul....cthnya cepat tertacim walaupun benda yg simple...heee perkara biasa la kn...lumrah manusia punyai hati yg halus,,,heeee aku mengaku kadang2 aku pun cepat jgk tertacim nya..kadang2 ada juga sampai meneleh air mata ni haa..hahahaa  tp kn pernah dgr ayat ni "No matter how we try to be mature,,,we will always be a kid when we all get hurt and cry"..mature mcm mana sekali  pun kita ni,akan nangis juga kan bila terluka..heee...kadang2 nice juga sebenarnya menangis sebab kwan ni...''Tears can sometimes be more special than smile..For smile can be given to anyone but tears are only shed for people we love,,,,'' Waa..nice kan ayt ni?? tp xpayah2 la gatal2 saje nak menagis lak..hahaha ayt tu ckp sometimes k sometimes bukan always..heeee

Btw, bercerita pasal sahabt ini, aku beryukur dpt kenal ramai kwn dari sekolah smpai la skang jejak kaki kat u ni..nt la aku cite pasal kwn2 yg lain,hari ini juz nak coretkan sedikit mengenai kawan2 kat UPM....nice dpt kenal  korg semua..walaupun kite semua dari latar belakang yg berbeza,negeri lain2 tp aku masuk dgn korg semua..hee masuk means serasi la dgn korg semua...aqua kids da bez la!haha semoga persahabatan kita ini berkekalan walaupun byk dugaan nya dan moga kite sama2 dpt atasinya k..Jgn ada benci diantara kite dan jgn menyakiti antara satu sama lain..Jagalah hati org lain kalau kita nak org menjaga hati kita...peringatan utk diri aku sendiri jgk=) thanks jd kawan aku susah dan senang..Semoga Allah S.W.T merahmati kita semua..amin Last but not least, the best part of our life is when our family understands us as a friend and our friends support us as our family.. =)


Gambar masa first year dulu..misz dis moment =)

Sempat lagi dalam lab bergambar..heeee

Ini masa raya 2 tahun lepas..xsilap la,,heee

Gambar raya tahun lepas...

Makan kuey raya kat lab puchong..hee

Gambar trip dulu..















6 comments:

  1. rndu msa2 nie..huhu..=(..moga ukhuwwah kta berkekalan smpai ke syurga..huhu

    ReplyDelete
  2. ha'ah...tu la kn..ms awl2 dulu..xbyk lg maslah2 yg tmbul.huhu insyallah..amin)

    ReplyDelete
  3. Hehehehehehe...lain orangnya daripada dalam blog dengan dekat luar. Dalam blog gedik you ayat...hehe...i xtahan you...

    ReplyDelete
  4. huhu..xpala..ada la tu hikmah n tarbiah di sebalik setiap perselisihan yg tjdi..kta hny mmpu doa y tbaik ja tuk yg len n dri sndri..huhu..=)

    ReplyDelete
  5. missipi...heeee i baru pasan u pnye komen u...awatnya masuk spam... gedik ke???hahahha adessss...

    ReplyDelete